top of page

APS Stop plastics

Aquest curs estem desenvolupanmt un projecte interdisciplinari d’aprenentatge servei (APS) sobre els processos de fabricació dels plàstics i el model del seu consum actual. 

L’objectiu general és implicar a l’alumnat en la problemàtica de l’ús dels plàstics, el consum i la gestió dels residus generats, fomentar el consum responsable, guiar a la cerca de solucions sostenibles i integradores i crear la necessitat de participar i divulgar els processos implicats en la seva gestió. 

Els objectius específics per l’aprenentatge són: conèixer l’origen i els processos de fabricació dels plàstics, identificar els plàstics més habituals i el seu ús, conèixer la gestió que es fa dels plàstics un cop convertits en residus, identificar els impactes ambientals i sobre la salut de les persones que provoca l’ús excessiu i la no gestió dels plàstics, prendre consciència de la importància de les nostres accions individuals i col·lectives per reduir la contaminació per plàstics i integrar en el dia a dia hàbits de reducció de l’ús i reutilització dels plàstics. 

Un cop consolidat el procès d’aprenentatge, i havent realitzat un stop-motion a partir de plàstics reutilitzats, aquest tercer trimestre hem iniciat el proces del Servei, utilitzant la stopmotion per difondre entre escoles d’educació infantil la problemàtica causada per l’ús excessiu de plàstics. 

Amb els alumnes ja hem visitat la classe de 1r de Primària de l’Escola Elisabets i les dues linies de 2n de Primària de l’Escola La Salle Horta.

Es una experiencia molt enriquidora tant pels nens que reben aquests tallers com pel nostres alumnes que per primer cop s’enfronten a fer de professors durant unes hores. 

Estem aprenent molt i desprès de cada sessió avaluem l’activitat i fem propostes de millora per a la següent.

A la tornada de Setmana Santa tenim programat l’últim taller i esperem que sigui inmillorable!

Ens esperen tres linies de 3r de primària de Jesuïtes Sant Gervasi, els nostres espectadors cada cop son més grans i hem d’adaptar les activitats al nivell que ens espera. 

Segur que d’aquesta expèriencia en algú es despertarà la vocació de professor o monitor infantil o de lleure.

 
 
 

Comments


bottom of page